Thomas Tønnes Edelberth - SEO Specialist
nerofreza@gmail.com

Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering?

Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering?

  1. SEO er den engelske forkortelse for Search Engine Optimization, og betegnelsen er i dag både dansk og international.
  2. SEO handler om:
    1. Din forståelse af hvordan og hvad folk oplever når de er på din hjemmeside.
    2. Korrekt kendskab til de tekniske aspekter af google.
    3. Brugen af sprog fortæller meget om dig og om din lokalitet.
  3. Med en bred og dyb forståelse for “Hvordan” søgemaskiner som Google vurderer og placerer hjemmesider i deres ranking algoritme, kan man udvikle sin virksomhed utroligt strategisk og forhåbentlig undgå unødigt arbejde i fremtiden.
    1. Her handler det om at få din hjemmeside og/eller webshop optimeret sådan at det hjælper både søgemaskiner og brugere
    2. På den måde kan google se at dine udgivede informationer er relevante og gode, hvilket resultere i at google placerer din landingsside højt på de søgninger som dit indhold leverer løsninger til.
    3. Hvorefter dit indhold vil blive vist indenfor dit felt, i så mange søgninger som muligt – På den måde ranker du bedre og får flere kunder.

 

Se de førende SEO Strategier i 2018!

Specialiseret i SEO Udvikling og Målbarhed af 2017 og 2018’s SEO Vindere!

  1. Mobile First
    1. Mobile first betyder at din hjemmeside skal være interaktiv på alle typer medier, store som små.
    2. At mobiltelefoner ikke altid har den stærkeste læsehastighed online og at det derfor er vigtigt at din hjemmeside helt generelt kan læses hurtigt – helst under 2 sekunder.
    3. Dit design skal være fejlfrit på alle interaktions niveauer og størrelser, lige fra mobil til tablet.
  2. Søgeords analyse
    1. Du skal lave en ordentlig fokussøgeords analyse til at udvikle den bedste strategi til Mapping af Fokussøgeord.
  3. Mapping af Fokussøgeord
    1. Det et vigtigt at du laver en oversigt over hvilke fokussøgeord du bruger hvor for at holde orden. – Google holder af orden.
  4. Meta data
    1. Det er vigtigt at du har styr på dine meta data. Ellers risikere du at google ikke forstår hvad din landingsside handler om fordi man ikke har beskrevet sine sider ordentligt.

Fordele:

Fordelen ved at bruge disse strategier er at du vil formå at bringe et stærkere signal til google om at du gør dig umage for at din virksomhed skal være pålidelig. Tillid betyder utrolig meget for os alle sammen, derfor er pålidelig-hed en stor “ranking faktor” for både google og din virksomhed men også for dine kunder.

 

 

 

 

SEO ONLINE