Læs mere om SEO her: Organisk SEO, Uorganisk SEO, Hjemmeside optimiering og SEO strategier, SEO vurdering af din hjemmeside mm.

Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering?

Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering?

SEO er den engelske forkortelse for Search Engine Optimization. En betegnelse som er både national og international.

SEO handler om:

  1. Din forståelse af brugerens opfattelse og oplevelse når de er på din hjemmeside.
  2. Korrekt kendskab til de tekniske aspekter af google.
  3. Brugen af sprog da det fortæller meget om dig og om din lokalitet.
  4. Forståelse for “Hvordan” søgemaskiner som Google vurderer og placerer hjemmesider i deres ranking algoritme
  5. Her handler det om at få din hjemmeside og/eller webshop optimeret sådan at det hjælper både søgemaskiner og brugere
  6. På den måde kan google se at dine udgivede informationer er relevante og gode, hvilket resultere i at google placerer din landingsside højt på de søgninger som dit indhold leverer løsninger til.
  7. Hvorefter dit indhold vil blive vist indenfor dit felt, i så mange søgninger som muligt – På den måde ranker du bedre og får flere kunder.

 

Google går op i brugerens tilfredshed imens brugeren benytter deres services. Derfor er der flere punkter som vil blive betragtet som betydeligt mere værdifulde handlinger i google’s øjne end andre.

Her er en liste over 4 vigtige punkter indenfor Organisk SEO generelt

  1. Mobile First
    1. Mobile first betyder at din hjemmeside skal være interaktiv på alle typer medier, store som små.
    2. At mobiltelefoner ikke altid har den stærkeste læsehastighed online og at det derfor er vigtigt at din hjemmeside helt generelt kan læses hurtigt – helst under 2 sekunder.
    3. Dit design skal være fejlfrit på alle interaktions niveauer og størrelser, lige fra mobil til tablet.
  2. Søgeords analyse
    1. Du skal lave en ordentlig fokussøgeords analyse til at udvikle den bedste strategi til Mapping af Fokussøgeord.
  3. Mapping af Fokussøgeord
    1. Det et vigtigt at du laver en oversigt over hvilke fokussøgeord du bruger hvor for at holde orden. – Google holder af orden.
  4. Meta data
    1. Det er vigtigt at du har styr på dine meta data. Ellers risikere du at google ikke forstår hvad din landingsside handler om fordi man ikke har beskrevet sine sider ordentligt.

Fordele:

Fordelen ved at bruge disse strategier er at du vil formå at bringe et stærkere signal til google om at du gør dig umage for at din virksomhed skal være pålidelig. Tillid betyder utrolig meget for os alle sammen, og tillid er derfor en “ranking faktor” for både google og din virksomhed, men også for dine kunder personlige opfattelse af din virksomhed generelt.

 

 

 

 

SEO ONLINE